torsdag 21 september 2017

Ett litet tickande hjärta

Igår eftermiddag hade vi tid för ett tidigt ultraljud. Jag trodde det skulle vara ett VUL men hon gjorde ett vanligt. Det var väldigt svårt att se något och jag hann bli lite nervös men sen såg vi ett litet hjärta som tickade. Barnmorskan mätte flera gånger men den låg så nära kanten på hinnsäcken att det var svårt men tills slut så kom hon fram till 6+4 igår. Enligt sista mens är var jag 7+0 så det var helt normalt. Man kommer möta igen vid RUL och då får vi datum för BF.  Det börjar sjunka in mer och mer men känns fortfarande så overkligt och ganska skört. Jag mår riktigt illa så all min kraft går åt till att överleva just nu. Försöker pilla i mig mat ofta och vätska. Det är fortfarande hanterbart och dagarna går okej men kvällarna är vidriga och jag måste ta det det riktigt lugnt på morgonen för att få en bra start på dagen.  Mitt mål är att börja jobba halvtid om 2,5 enligt plan i alla fall. Men vi får se. Går det inte så går det inte. Har i alla fall fått lergigan utskrivet som gör att jag får sova på nätterna i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar